November 8, 2011

bila sy sedih....




salam 2 all of u...
hari 2 sy sempat la on phone dgn syahida azureen sekejap....n byk la benda yang kami share...antaranya,cerita cinta tak kesampaian saya...ahahahha...then zureen ada mintak saya tengok satu status dia....n Alhamdulillah...whenever i feel upset now saya akn tengok status 2...klu awk sedih,awk pon tengok la status 2..insyaAllah rsa sedih 2 akn beransur hilang...


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu,Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui," Al-Baqarah 216


then, sy x ingat saya baca dekat wall spa tp ada la dekat wall slh sorg kwn di fb sy....dlm quote 2 berbunyi lbh krg mcm ni la " don't be sad when we being left by someone because it is one step for you to your matchmade"....lebih kurang begitu la bunyiknya....

then, saya pegnag cakap mama saya...
"kita jgn sedih kalau ditipu atau ditingglkan sebab lebih baik semuanya berlaku sekarang dari lepas tunang or lepas kawen nanti...dan jangan risau kalau kita tak jumpa pasangan hidup sebab Allah ciptakan setiap dari kita berpasangan...dan kalau ditakdirkan jodoh kita tak panjang atau tak bertemu jodoh jangan sedih sebab di syurga nanti wildan akan menanti kita.apa yang penting wildan ni akan setia untuk kita.sesungguhnya kita tak taw apa yang dah Allah tetapkan dalam takdir kita "

so....2 all of u...jgn sedih2...kalau sedih tgk la quote2 ni...sekian...terima kasih

No comments:

Post a Comment