March 4, 2013

Selamat Berjuang Sayang!

salam 2 dear readers...

last 4 days my beloved husband told me that he was assigned to lahad datu since 13th february 2013 (if not mistaken)...masa taw macam 2 hanya Allah yang taw mcm mana perasaan saya...quickly i called my mother in law dan sampaikan salam from dear hubby and sampaikan hajat dear hubby supaya doakan keselamatan dear hubby n pasukan keselamatan yang lain...

walaupun setakat semalam urusan ni polis yang handle n belum diserahkan sepenuhnya kepada atm but yet risau 2 masih ada dalam hati saya ni.

semalam saya wat luahan hati dengan mama saya...n mama saya kata masa hari mama kahwin dengan abah mama dah igtkan baha yg setiap pertemuan 2 adanya perpisahan...jadi mama mintak in case jadi2 apa2 pada mama satu hari nanti mama mintak abah jangan sedih n mama kata mama selalu ingatkan abah yang kita jangan berharap pada hubungan sebaliknya teruskan mengekalkan hubungan dengan penuh nurtured and love. then mama tanya saya "chik faham tak maksud mama?"

then saya kata "tak berapa faham"... mama pun explain...the day kita berkahwin kita jangan sandarkan apa2 harapan pada hubungan sebab pertemuan partnernya adalah perpisahan...dan setiap perpisahan berlaku dengan dua cara sama ada cara masih hidup atau pun ..... (mama diam n tgk reaksi muka saya)...then mama sambung, "mama faham chik susah hati. sapa tak susah hati.mama pun susah hati. sham 2 mama sayang macam mama sayang adik n abg lan. mama dah doakan keselamatan dia, chik pun doakanlan keselamatan dia. stop pkir negative sbb bnda2 negative tkt jdi doa lak...nauzubillah. Apabila Allah uji kita dengan sesuatu ujian Allah akn bagi pilihan untuk kita hadapi ujian itu dan doa adalah salah satu pilihan yang kita harus buat. banyakkan berzikir. insyaAllah everything will be fine"

after had that conversation dengan mama semalaman jugak saya menangis n pikirkan segala kemungkinan...and then saya berisgtifar sebab saya hanya mahukan yang baik2 sahaja utk dear hubby and pasukan keselamatan malaysia...

after that saya send this message to dear hubby :- (bagi yang rasa saya gedik n over jangan baca)
" b, syg taw x lama lagi b akan bertempur dengan askar sulu 2. syg doakan smoga b dan pasukan keselamatan msia dilindungi dari segala bala,bahaya dan bencana n dijauhi dari segala bala, bahaya dan bencana. syg doakan smoga jodoh dan umur kita dipanjangkan dan hidup dan rezeki kita diberkati oleh Allah S.W.T. sesungguhnya syg masih mahu jadi isteri b di samping b sehingga ke hujung nyawa syg. syg doakan smoga smuanya dpermudahkan utk b n b akn selamat kembali kepada syg sebagaimana shatnya b syg lepaskan masa b nak balik sabah bulan januari hr 2. syg iringi stp langkah b dgn doa syg. 2 ja yg termampu syg lakukan dr jauh. syg syg b sehingga hujung nyawa syg. lakukan sebaiknya utk keselamtan n kesejahteraan negara, bangsa n agma. tlg bwa brta gmbira utk syg n rkyat msia ye b...jga dri b. selamanya hati syg utk b."

and dear hubby did reply my message...Alhamdulillah...

to dear hubby, selamat berjuang...sy iringi doa syg utk b... :'(

~teardrops~

2 comments:

  1. sabar ek amni. In shaa Allah semuanya baek2 saja. byk2 kan berdoa. moga ngara kita akan terus aman. mnx d jauhkan bnda2 yg x elok. Amin.. :)

    ReplyDelete
  2. thanksss fiza...2 la...semoga negara kita akan terus n sentiasa aman tanpa apa2 ancaman...amin.

    ReplyDelete