January 27, 2011

mudahnya manusia berubah

salam 2 all of u
today saya nak bercerita tentang manusia yang cepat benar berubah.

masa dulu saya ada la sorang kenalan ni
kalau nak diikutkan rapat la jugak dengan dia ni
kami berdua selalu ke sekolah sekali
malahan ada certain2 class tuition kami pon sekali

but one day bila ada salah seorang classmate saya mention mengenai keakraban kami
and jawapan dari kenalan saya ini amatlan mengecewakan
ok maybe dia malu bila classmate saya cakap macam tue dekat dia mengenai hubungan kami. mungkin sebab saya ni tak cantik mahupun popular sedangkan kenalan saya ini termasuk dlm golongan "BOLEH LA NAK BAWAK G MAJLIS".
tetapi persoalannya apakah hak kenalan saya untuk mention those hurt words?
honestly,perasaan saya sangat-sangat sedih masa tue. but saya put aside benda tu and on the next year saya participate la dalam aktiviti luar kelas mcm syarahan,sajak dan pidato. dan alhamdulillah kebanyakkan daripada aktiviti-aktiviti tu saya dapat johan

and this is when the story begin...
kenalan saya datang jumpa dengan saya dan mintak saya ajar dia cara-cara bersajak. dan saya hanya cakap satu benda ja dekat dia "ART IS NOT ABOUT TEACHING IT IS ABOUT TALENT"
dan awak tak ada talent tu...harap maaf...
ms 2 mmg muka dia nampak sentap
but...should i care???

and tiba-tiba one day ada salah seorang classmate saya mention kembali mengenai keakraban kami dahulu and masa tue baru la dia nk ngaku sya ni one of her besties.but untuk saya pengakuan dia masa tue dah tak berguna sebab dia dah pernah lukakan hati saya dengan statement pertama daripada dia as many of psychologist pernah cakap statement pertama yang keluar dari mulut awak adalah yang datang dari hati awak.so go to hell la awk kn! what the fish! masa saya nobody tak nak ngaku bila saya dah ada something yang awak rasa berguna untuk awak barulah terhegeh-hegeh nak mengaku saya besties awak.

see! tengok la macam mana manusia berubah bila awak dah ada something yang dia rasa dia perlukan dari awak. in other words macam mana dia boleh gunakan awak untuk kepentingan dia. so to all of u people avoid this attitude as perangai macam ni amatlah disgusting okey...so jangan la ikut perangai ni.

No comments:

Post a Comment