August 31, 2012

Salam Aidilfitri

Assalammualaikum dear readers. maafkan saya (ala2 detective conan) sebab lama x update blog tersayang ni.hehe.maklumla busy bangat sih...

okay rasanya belum terlmbat untuk saya nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua. maaf zahir dan batin kalau ada terslah kta or tersilap bicara...ewahhh..puitis btl bhsa sy mlm2 ni.hehe...maklumla lidah mnusia kn x bertulang,justeru sebagai manusia kalau setakat ayat pedas yang dihamburkan secara tidak sengaja ni memang standard la. justeru, hari raya merupakan the best opportunity untuk bermaaf-maafan.

cerita psal raya pada aidilfitri ni saya kehilangan 2 orang tersayang dalam hidup saya. yang pertama bapak saudara saya sebelah bapa saya iaitu Allahyarham Abdul Rashid Mat Zain. i used to call him mamu. Arwah meninggal pada bulan ramadhan seminggu sebelum raya. insan kedua lak nenek angkat saya. Arwah meninggal masa malam raya. masa 2 hanya Allah ja taw perasaan saya. rasanya msa Arwah Tok kandung saya meninggal pun saya tak de nangis mcm 2. justeru, mohon jasa baik kawan2 untuk sedekahkan al- Fatihah kepada arwah mamu n tok saya ni.

cerita pasal aidilfirti, tahun ni raya saya yang masak. hehe. di samping mahu membantu mama saya juga nak asah skill yang dh lama tak masuk dapur sejak di kampus. menu ayam masala, daging masak hitam, dalca n nasi minyak menjadi pilihan.

pada hari raya pertama, keluarga saya pergi berhari raya ke rumah girlfriend adik saya. lepas 2 standard la pergi beraya dekat rumah mak2 saudara. then, masa hari raya kedua pergi beraya di baling iaitu di rumah si dia. masa 2 pnya la rmai saudara dia. malu jgak saya masa 2.masa 2 baru la sdar rpa2nya saya ni ada lagi sifat pemalu 2.hehe

rasanya 2 ja kot nak cerita pasal raya kali ni. sekian,jumpa lagi pada post akan datang...daaa~~












No comments:

Post a Comment