August 31, 2012

Self- Disclosure time...

salam 2 all of u...

today saya nk story mory psal self-disclosure moment between me n him
tanggal 26 aug hr 2, me  n him went to kl sbb nk amik brg2 sy plus nk hand over gift pda 2 new babies in our family. before that dia dtg sini dlu n we went to perlis to confirmkan tema hantaran belah majlis belah umah en tunang.

so pda 26 aug 2 sy n dia bertolak pagi sbb kekangan masa. msa nk otw 2 tak payah cakap la. berborak smpi tak hengat dunia. kuar hbs psal past n zman2 sengal. masa ni i just figured out yang en tunang ni ukanlah pendiam mcm sy sngkakan. dia peramah but he is the type yg prefer face-to face comm rather than phone comm.

after that off ke rumah una untuk pick up barang. mula2 saya cadang nk tido umah una tapi disebabkan dia x berapa nak familiar jalan dekat kl 2 akhirnya kami sewa hotel je. BUT BILIK ASING2 NAAA...

so msa awal2 pagi 27 aug 2 off to seremban untuk jmpa baby abg razif n nak bagi hadiah utk baby akmal anak kepada abg anis. after that kami pn bertolak balik.

masa bertolak balik ni la kami singgah di restoran jejantas sg buloh. we had our lunch there. after that singgah rumah nani dlu sbb nk bwk dia jmpa nani n tata.

around 10pm kami selamat smpi di rumah family saya. keesokkannya pula, 28 aug kami kuar survey2 barang untuk majlis belah umah en tunang. n then isi borang izin nikah yang tntea pnya 2.rpa2nya bkn senang nk kahwin ni kan?hehe

malamnya pula kami lepak berborak smpi pagi. sempat jugak dia kenakan saya dengan menyepahkan barang2 yang nak dibuat hantaran. geram ada but saya sedar geram pun x guna sbb barang2 2 dah disepahkan pun.hahaha

after that on 29 aug, we just rest at home smntra 2nggu waktu bus en tunang utk baling ke kampungya. masa ni konon2 nak jadi bakal isteri solehah la. lepas makan tengahri 2 saya pun nak potong buah sekali pisau 2 terkena tangan n masa 2 tak yah cakapla darah banyak mana kuar. panik pun ada. saya pun cepat2 lari n pangil en tunang. msa 2 dah merambu air mata kuaq ni sbb takut tgk darah. yang en tunang lak dengan sabar tenangkan saya sememtara mama cari minyak gamat.

after that  can see how loving he applied the minyak gamat dekat luka tangan saya, slowly, saya rasa semakin sayang n jatuh cinta dengan en tunang saya ni. lpas dah pkaikan plaster, dia tnya dgn lemah lembut "sakit lagi ke sayang?".. saya lak nk cover perasaan berbunga2 jawab "meh nak try  hiris jari tgk, sakit ke tak". n he only smiled.

walaupun dia seorang tentera tapi alhamdulillah setakat skg dia tak penah tinggikan suara pada saya (chewahh mcm iklan hari pahlawan dkt tv9 tu)...dah2 amni..stop the poyo mood.hahaha

so overall, after the self disclosure moment i can make conclusion he is the BEST among all the guys that i've ever met.

to sayang, thanks for everything. for the willingness to sacrificing ur time, energy n money in order to make me happy. i do love u. insyaAllah this feeling will remain till the death do we apart.

sekian, terima kasih...


No comments:

Post a Comment