October 27, 2012

Selamat hari raya Aidiladha

salam 2 all of u

selamat hari raya aidil adha kepada semua umat islam di seluruh dunia..
(chewaahhh mcm satu dunia baca blog aku ni)

di hari raya aidiladha ni just nk share ni raya aidiladha yang pertama saya beraya sebagai tunangan orang. means raya ni kena belajar korbankan banyak benda.hehehe

okay, masa hari raya pertama semalam saya n family saya p masjid utk perform solat sunat aidiladha dekat masjid alor mengkudu. then p beraya dekat umah family pikah. pas2 heading 2 baling...weee~~

masa sampai 2 kebetulan dah masa solat jumaat. jadi yang golongan lelaki p masjid utk solat jumaat dan saya pula stay dekat umah nak tolong mak en tunang.

lepas 2 saya n mama n kakak makan dlu.hehe...after taht as usual ringan2 kan tulang ke dapur. weee~~

best lak dapat "berperang" dekat dapur lepas lama x masuk dapur sebab kekangan masa berpraktikal.hehe. lagi best sebab dapat future mother in law yang sporting. Alhamdulillah. syukur sgt2..

after balik dari baling 2 singgah umah kak ina...lama jugak x jumpa kak ina... almost 6 months la jugak n lepas dah jumpa semalam terubat rindu dekat kak ina n anak2 kak ina.

after that today saya pun pergi ke rumah parents din sebab kakak din getting engaged today... congratulations Zulaikha...welcome to the club.

after that, singgah la umah ain. Ain ni practical student mcm sy gak dekat tm. p beraya dekat umah ain punya la rancak parents saya n parents ain borak. macam adik beradik dah. padahal baru jumpa first time. maklumla nak kenal n rapat tak semestinya dengan kaum puak sendiri ja. kadang2 orang yang kita jumpa pertama kali 2 jauh lebih bagus dari kaum puak sendiri.

demikian la cerita hari raya korban saya...hehe..nak tengok cerekarama sat la...heeee~~

sekian wassalam.

No comments:

Post a Comment